МИСТЕЦЬКА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
Метою навчання мистецтва у школі є всебічний художньо-естетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини; формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті.
Реалізація поставленої мети здійснюється за змістовими лініями: «художньо-творча діяльність», «сприймання та інтерпретація мистецтва», «комунікація через мистецтво», які окреслюють одну з моделей досягнення загальних цілей освітньої галузі та розкривають основну місію загальної мистецької освіти.
Змістова лінія «Художньо-творча діяльність»
Очікувані результати:
учні
– співають вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, дотримуються правил співу (постава, дихання);
– створюють елементарний ритмічний супровід до пісні;
– виконують пісні «у ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів;
– відтворюють прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей);
– добирають тембр інструменту (трикутники, бубни, барабан, сопілка, ксилофон тощо) для передачі образу;
– грають в ансамблі прості композиції (трикутники, бубни, барабан, сопілка (за умови дотримання гігієни користування), ксилофон тощо);
– імпровізують голосом (музичні, мовленнєві інтонації), на музичних інструментах;
– орієнтуються в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір), має уявлення про запис нотного тексту);
– відтворюють прості форми предметів і об’єктів довкілля фарбами (акварель, гуаш), графічними та пластичними матеріалами;
– розміщують пропорційно зображення, використовуючи всю площину) зображення у форматі (вертикальний, горизонтальний);
– створюють елементарний стрічковий візерунок, прості декоративні розписи;
– використовують у роботі основні, похідні, теплі й холодні кольори;
– змішують та розбавляють водою фарби для отримання різних відтінків кольорів;
– користуються фарбами (акварель, гуаш), олівцями (кольоровими, восковими), пластиліном, фломастерами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо;
– спостерігають різноманітність і красу природних форм, рослин, птахів, тварин у навколишньому середовищі;
– досліджують і виявляють цікаве, незвичайне у довкіллі;
– наводять приклади геометричної подібності природних та штучних об’єктів;
– працюють (вирізує, конструює) з папером, з природнім матеріалом;
– дотримуються правил техніки безпеки;
– експериментують з кольорами, лініями, формами тощо;
– прикрашають (за допомогою дорослого) середовище, в якому живе і навчається;
– виконують нескладні ролі, етюди-наслідування;
– вправляються над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів;
– розуміють правила поведінки в театрі;
– рухаються в ритмі і темпі музики,
– узгоджують свої рухи з музичним супроводом (співом);
– орієнтуються у просторі;
– придумують образи і створюють їх знайомими засобами мистецької виразності; імпровізують засобами пантоміми (міміка, жести);
– виконують твори мистецтва (співають, малюють, танцюють, декламують тощо), які подобаються; називають свої уподобання у мистецтві.
Змістова лінія «Сприймання та інтерпретація мистецтва»
Очікувані результати:
учні:
– сприймають твір мистецтва та висловлюють враження, добирають із запропонованих слів співзвучні особистим емоціям;
– визначають темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр (звучання хору та оркестру), характеризують мелодію; визначають колорит творів мистецтва та учнівських робіт; порівнюють музичні та візуальні образи; помічають красу в довкіллі;
– орієнтуються у видах театру (ляльковий, музичний) та кінематографу (кінофільм, мультфільм); називає твори мистецтва, що змінюють або передають їх настрій.
Змістова лінія «Комунікація через мистецтво»
Очікувані результати:
учні:
– презентують результати власної творчості (співають пісні, виконують танцювальні рухи, демонструють власні роботи з образотворчого мистецтва тощо);
– беруть участь у колективному виконанні творчого задуму; у шкільних мистецьких заходах (концертах, виставках, інсценізаціях тощо), в обговореннях власних вражень від творів різних видів мистецтва, зокрема, змісту анімаційних фільмів, театральних вистав тощо;
– дотримуються правил творчої співпраці;
– вербально описують свій творчий задум;
– визначають, що вдалося, чи не вдалося у виконанні того, що було задумано.
ФІЗКУЛЬТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
Метою навчання фізичної культури є всебічний фізичний розвиток особистості учня засобами фізкультурної та ігрової діяльності, формування в молодших школярів ключових і фізкультурних компетентностей, ціннісного ставлення до фізичної культури,успішного здійснення фізкультурно-оздоровчої діяльності та виховання фізично загартованих і патріотично налаштованих громадян України.
Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:
– виховання в молодших школярів розуміння значущості занять фізичними вправами, спортивними іграми як важливого засобу зміцнення здоров’я, отримання задоволення, гартування тіла та характеру, самовираження, соціальної взаємодії у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності;
– розвиток в молодших школярів здатності встановлювати причинно-наслідкові зв’язки позитивних та негативних чинників щодо стану свого здоров’я та фізичного розвитку;
– використовувати різні способи пошуку корисної інформації у довідникових джерелах, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікативних технологій і критичного мислення;
– формування в учнів здатності творчо застосовувати набутий досвід з фізичної культури, використовувати сили природи для зміцнення здоров’я та фізичного вдосконалення;
– розвиток в молодших школярів здатності використовувати навички самоконтролю і самооцінювання свого фізичного стану, дотримуватися санітарно-гігієнічних правил та безпечної поведінки в процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності;
– розвиток в учнів здатності спілкуватися і взаємодіяти з дорослими й однолітками, співпрацювати та досягати спільних командних цілей у процесі спортивно-ігрової діяльності, використовувати термінологічний апарат з фізичної культури рідною мовою під час фізкультурно-оздоровчої діяльності;
– виховання в молодших школярів емоційно-ціннісного ставлення до занять фізичною культурою та спортом, здатності добирати фізичні вправи для розвитку фізичних якостей з урахуванням індивідуальних можливостей, бажання керуватисяправилами безпечної і чесної гри, уміння боротися, вигравати і програвати; формування зацікавленості досягненнями українських спортсменів на Олімпійських іграх та інших спортивних змаганнях.
Зазначена мета і завдання реалізуються за такими змістовими лініями: «Рухова діяльність», «Ігрова та змагальна діяльність».
Змістова лінія «Рухова діяльність»
Очікувані результати:
учні:
– мають уявлення про фізичну культуру як сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на фізичний розвиток та зміцнення здоров’я людини; розуміють терміни з предмету фізична культура;
– пояснюють значення фізичних вправ для формування правильної постави; називають життєво важливі способи пересування людини;
– виконують організовуючі вправи: команди на шикування в шеренгу, колону по одному, в коло; розмикання на інтервал;
– виконують загальнорозвивальні вправи без предмета (імітаційного характеру) та з предметами; комплекс вправ ранкової гігієнічної гімнастики, присідання тощо;
– виконують ходьбу: на носках, п’ятах, з високим підніманням стегна, у напівприсіді, у присіді, з різними положеннями рук, ходьбу «змійкою»; біг: з високим підніманням стегна, із закиданням гомілок, із зміною напрямку; із різних вихідних положень; танцювальні кроки; танцювальні імпровізаційні вправи; лазіння по горизонтальній та похилій гімнастичній лаві; по гімнастичній стінці у різних напрямках; перелізання через перешкоду; виконують вправи з м’ячем; володіють навичками виконання стрибків; виконують вправи для розвитку фізичних якостей; виконують вправи для формування постави і профілактики плоскостопості.
Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність»
Очікувані результати: учень/учениця бере участь у рухливих іграх та естафетах,виконуючи різні ролі в процесі рухливих ігор;дотримується правил безпечної поведінки для себе та однокласників у процесі рухової та змагальної діяльності.
У початковій школі здійснюється поділ класів на групи при вивченні окремих предметів відповідно до чинних нормативів(наказ МОН України від 20.02.2002 р. №128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 р. №229/6517).
Загальний обсяг навчального навантаження (без урахування поділу на групи) для учнів 1-х класів складає 805 годин на навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані загальноосвітнього навчального закладу.
|