Четверг, 25.04.2024, 09:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Школа №6 міста Києва

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 127
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей


ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗНЗ І – ІІІ СТУПЕНІВ «СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №6» НА 2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Пояснювальна записка

 

 

Освітню програму для 1-х класів загальноосвітнього навчального закладу розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти,Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я, затвердженої рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 22.02.2018р.

Метою освітньої програми є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Зміст програми має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей:

1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо);

6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, а також любов до читання, відчуття краси слова, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають  ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність,здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Розроблена освітня програма – єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих для досягнення визначених результатів навчання.

 

Особливості організації освітнього процесу

Освітню програму укладено за такими освітніми галузями :

– Мовно-літературна;

– Іншомовна;

– Математична;

– Громадянська та історична,соціальна та здоров’язбережувальна, природнича освітні галузі («Я досліджую світ»);

– Технологічна;

– Мистецька;

– Фізкультурна.

 

Навчальний план для 1-х класів передбачає реалізацію цих освітніх галузей за Типовим навчальним планом(наказ МОН України від 20.04.2018р. №407; Типова освітня програма для закладів середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я., затвердженої рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 22.02.2018р.). Навчальний план включає інваріантний складник, передбачений обраним варіантом Типової освітньої програми, та варіативний складник.

Мовно-літературна освітня галузь реалізується через інтегрований курс «Навчання грамоти». Іншомовна освітня галузь реалізується через предмет «Англійська мова», математична освітня галузь – через навчальний предмет «Математика». Громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна, природнича освітні галузі реалізуються через інтегрований курс «Я досліджую світ». Зміст технологічної освітньої галузі реалізовується через навчальний предмет «Дизайн і технології». Мистецька освітня галузь реалізується окремими предметами: «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво». Фізкультурна освітня галузь реалізується через навчальний предмет «Фізкультура».

Додаткові години з варіативної складової використано для підсилення навчального предмета «Математика» математичної галузі інваріантної частини. Розподіл годин на вивчення тієї чи іншої теми навчальної програми здійснюється вчителем самостійно та фіксується у календарному плані, який погоджується директором загальноосвітнього навчального закладу чи його заступником. Вчитель зазначає проведені уроки у частині класного журналу, відведеного для предмета, на підсилення якого використано зазначену годину.

Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

Відповідно до мети та загальних цілей,окреслених у Державному стандарті,визначено завдання,які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

 

МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

Метою початкового курсу мовно-літературної освіти є розвиток особистості дитини засобами різних видів мовленнєвої діяльності, формування ключових, комунікативної та читацької компетентностей; розвиток здатності спілкуватися українською мовою для духовного, культурного й національного самовияву, послуговуватися нею в особистому й суспільному житті, у міжкультурному діалозі; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей.

Відповідно до зазначеної мети у початковому курсі мовно-літературної освіти виділено такі змістові лінії: «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища».

 

Змістова лінія «Взаємодіємо усно»

Очікувані результати:

учні:

вміють сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях;

спілкуватися усно з іншими людьми в діалогічній і монологічній формах заради досягнення певних життєвих цілей.

 

Змістова лінія «Читаємо»

Очікувані результати:

учні:

вміють читати вголос доступні тексти цілими словами (окремі слова ускладненої структури – складами);

виявляють у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертають увагу на незнайомі слова, запитують у дорослих їх значення; правильно інтонують речення, у кінці яких стоять різні розділові знаки (після попередньої підготовки);

вміють самостійно вибирати й опрацьовувати літературні тексти різних видів, дитячі книжки, висловлювати своє ставлення до прочитаного, сприймати художній текст як засіб збагачення особистого емоційно-чуттєвого, соціального досвіду, користуватися раціональними прийомами пошуку потрібної інформації в різних джерелах, працювати з інформацією в різних форматах, застосовувати її в навчально-пізнавальних, комунікативних ситуаціях, практичному досвіді.

 

 

Змістова лінія «Взаємодіємо письмово»

Очікувані результати:

в учні:

сформовані повноцінні навички письма;

вміють висловлювати свої думки, почуття, ставлення та

взаємодіяти з іншими людьми в письмовій формі, виявляти себе в різних видах мовленнєво-творчої діяльності.

 

 

Змістова лінія «Досліджуємо медіа»

Очікувані результати:

учні:

вміють аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати інформацію в медіатекстах та використовувати її для збагачення власного досвіду, створювати прості медіапродукти.

 

 

Змістова лінія «Досліджуємо мовні явища»

Очікувані результати:

учні:

мають уявлення про мовні звуки;

розрізняють голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння;

правильно вимовляють тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні звуки;

відтворюють ланцюжок звуків у почутому слові (без явищ асиміляції);

пояснюють зміну значення слова в результаті заміни одного зі звуків;

мають уявлення про букви, розрізняють звуки і букви;

позначають мовні звуки буквами на письмі;

правильно записують слова, вимова й написання яких збігаються;

правильно позначають на письмі м’якість приголосних звуків;

відтворюють алфавітні назви букв;

мають уявлення про склад, вимовляють слова по складах;

пояснюють співвідношення між звуками і буквами у складі, слові;

поділяє на склади слова під час переносу їх частин в інший рядок;

мають уявлення про наголос, визначають на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу;

розрізнюють наголошений і ненаголошені склади в слові;

правильно наголошують загальновживані слова;

пояснюють залежність значення слова від зміни наголосу в ньому (в окремих випадках);

мають уявлення про номінативну функцію слова;

співвідносять слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки, числа;

розрізняють близькі й протилежні за значенням слова;

розпізнають слова, які мають кілька значень;

доповнюють тематичні групи слів;

встановлюють відповідність між родовою і видовими назвами;

упізнають і розрізняють слова – назви предметів, ознак, дій, чисел, службові слова (з допомогою вчителя);

ставлять до слів питання хто? що?який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? (з допомогою вчителя);

мають уявлення про речення;

розпізнають речення за графічними орієнтирами (велика буква на початку, розділовий знак у кінці);

визначають кількість слів у реченні, яке складається з 1-4 слів;

інтонаційно правильно вимовляють (читає) розповідні, питальні й окличні речення і відповідно оформлюють їх на письмі (використовує відповідні розділові знаки);

дотримуються правила вживання великої літери на початку речення;

доповнюють речення 1-2 словами за змістом;

складають речення за малюнком, з поданих слів, на задану тему;

мають уявлення про текст (практично відрізняє його від речення);

добирають заголовок до тексту (з допомогою вчителя);

визначають кількість речень у тексті (з 2-4 речень), виявляють їх межі за графічними орієнтирами.

Категорія: Мої статті | Додав: Ychitel (26.09.2018)
Переглядів: 511 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz