Воскресенье, 28.04.2024, 10:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Школа №6 міста Києва

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 127
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей


ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗНЗ І – ІІІ СТУПЕНІВ «СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №6» НА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ГРОМАДЯНСЬКА ТА ІСТОРИЧНА, СОЦІАЛЬНА ТА ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНА, ПРИРОДНИЧА ОСВІТНІ ГАЛУЗІ

«Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

 

Метою навчальної програми «Я досліджую світ» є особистісний розвиток молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих знань про природу і суспільство, ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способи дослідницької поведінки, які характеризують здатність учнів розв'язувати практичні задачі.

Досягнення поставленої мети передбачає розв’язання таких завдань:

  • формування дослідницьких умінь, опанування доступних  способів пізнання себе, предметів і явищ природи і суспільного життя (спостереження, обстеження, дослід, практична робота, вимірювання, систематизація, класифікація, встановлення логічної та часової послідовності подій, критична оцінка побаченого (почутого), встановлення зв'язків і залежностей в природі і суспільстві, між станом довкілля і діяльністю людини, впливу поведінки на здоров'я та безпеку, залежності результату від докладених зусиль,аналіз наслідків ризикованої поведінки);
  • виховання активної позиції щодо громадянської і соціально-культурної належності себе і своєї родини до України, інтересу до пізнання історії та природи свого краю і країни; пошани до символів держави, ініціативної поведінки у громадських акціях, у відзначенні пам'ятних дат і подій;
  • розвиток толерантності у соціальній комунікації, ціннісного ставлення до природи та її пізнання,до приватного життя інших людей, усвідомлення правової відповідальності у ситуаціях застосування норм і правил життя в суспільстві, інші соціальні навички щодо взаємодії і співпраці в різних видах діяльності;
  • створення умов для самовираження учнів у різних видах діяльності, становлення екологічно грамотної та соціально адаптованої особистості.

Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники названих вище галузей в їх інтегрованій суті, а саме:

«Людина»(пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка);

«Людина серед людей» (стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві; моральні норми; навички співжиття і співпраці);

«Людина в суспільстві» (громадянські права та обов'язки як члена суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення);

«Людина і світ» (толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв);

«Людина і природа»(пізнання природи; взаємозв'язок об'єктів і явищ природи; рукотворний світ людини; відповідальна діяльність людини у природі; роль природничих знань і технологій у житті людини; залежність між діяльністю людини і станом довкілля).

 

Змістова лінія «Людина»

Очікувані результати:

учні:

усвідомлюють людину як частину природи і суспільства, її відмінності від інших живих істот;

розповідають про себе, називає адресу проживання;

складають словесний портрет «Який (яка) Я», «Чим відрізняюсь від інших», «Що я вмію», «Чого хочу навчитись»;

володіють найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування ;

описують можливі ризики для життя і здоров'я вдома, у школі, на вулиці;

розуміють переваги акуратності, доброзичливості, чесності;

досліджують свій організм.

 

Змістова лінія «Людина серед  людей»

Очікувані результати:

учні:

цікавляться минулим своєї сім’ї;

розрізнюють минуле, сучасне, майбутнє (було – є – буде);

знають склад сім’ї, імена членів сім’ї, де працюють батьки, хто вони за професією; знають, хто працює в школі;

мають уявлення про свої обов’язки як школяра, правила поведінки на уроці, на перерві;

доречно вживають слова етикету (вітання, прохання, прощання, звертання, подяки, вибачення);

доброзичливо спілкуються з іншими в спільній діяльності;

розрізняють вчинки, дають їм оцінку з погляду моральності;

мають уявлення про необхідність доброзичливого і уважного ставлення до старших;

використовують правила культурної поведінки в громадських місцях, що ґрунтуються на врахуванні інтересів інших.

 

Змістова лінія «Людина в суспільстві»

Очікувані результати:

учні:

знають назву країни, її столицю;

мають уявлення про зміст символів держави (прапор, герб, гімн, українська мова), історичні пам'ятки свого краю;

виявляють зв’язки між людьми в суспільстві (хто про кого дбає, значення праці людей для добробуту країни;

орієнтуються у найближчому просторі;

долучаються до корисних справ громади.

 

Змістова лінія «Людина і світ»

Очікувані результати:

учні:

мають уявлення про різноманітність  людей у світі, називає деякі країни;

усвідомлюють необхідність доброзичливого ставлення до інших країн та народів,

цікавляться відповідною інформацією;

наводять приклади виробів, які допомагають людині в побуті, приклади винаходів людства.

 

Змістова лінія «Людина і природа»

Очікувані результати:

учні:

розпізнають тіла неживої і живої природи, рукотворні об'єкти;

розуміють значення сонячного світла і тепла на Землі;

мають уявлення про різноманітність живих організмів,

розповідають про добові та сезонні зміни в природі;

усвідомлюють причини їх повторюваності;

групують об’єкти природи за однією ознакою;

встановлюють найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей;

розуміють цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища;

обирають у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити;

досліджують об’єкти природи, використовуючи доступне обладнання тощо);

використовують різні джерела для пошуку інформації про довкілля;

розпізнають рукотворні тіла у найближчому оточенні;

називають матеріали (деревина, гума, папір, метал), прилади (лупу,термометр, компас, лінійку тощо);

дотримуються правил поведінки в природі;

беруть посильну участь в природоохоронній діяльності.

 

 

 

ТЕХНОЛОГІЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

 

Метою навчання дизайну і технологій є розвиток особистості дитини засобами предметно-перетворювальної діяльності, формування ключових та предметної проектно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими,культурного й національного самовираження.

Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:

– формування допитливості, цілісного уявлення про матеріальне і нематеріальне виробництво;

– виховання естетично-ціннісного ставлення до традицій українського народу в праці, декоративно-прикладному мистецтві;

– набуття досвіду поетапного створення корисних і естетичних виробів у партнерській взаємодії: від задуму до його втілення в матеріалах;

– вироблення навичок застосовувати традиційні та сучасні технології, раціонально використовувати матеріали;

– формування культури праці, прагнення удосконалювати процес і результати проектно-технологічної діяльності, свій життєвий простір.

Реалізація мети і завдань навчального предмета здійснюється за такими змістовими лініями: «Інформаційно-комунікаційне середовище», «Середовище проектування», «Середовище техніки і технологій», «Середовище соціалізації».

 

Змістова лінія «Інформаційно-комунікаційне середовище»

Очікувані результати:

учні:

спостерігають за природними об’єктами;

збирають і заготовляють природні матеріали;

дотримуються правил внутрішнього розпорядку, безпеки праці та санітарних норм під час занять;

організовують робоче місце;

виготовляють поетапно вироби з природних матеріалів за зображеннями або творчим задумом з допомогою дорослих;

розрізняють вироби декоративно-прикладного мистецтва;

описують приклади виробів з різних джерел інформації (підручник, фотографії, каталоги, посібники, Інтернет-ресурси, музеї, фільми, мультфільми та ін.);

називають та обговорюють матеріали, корисність та естетичну цінність різних виробів у групі;

розпізнають матеріали для моделювання, конструювання та виготовлення виробів візуально та на дотик;

пояснюють доцільність використання матеріалів вторинної переробки для збереження природних ресурсів (водоймищ, лісу, тварин, корисних копалин тощо);

розрізняють основні креслярські інструменти, лінії, види графічних зображень;

читають елементарні графічні зображення;

складають пласкі та об’ємні геометричні форми, вироби з деталей конструкторів або інших готових елементів (архітектурні споруди, транспортні засоби, роботи та ін.) з допомогою дорослих, самостійно, в парі або в групі.

 

Змістова лінія «Середовище проектування»

Очікувані результати:

учні:

вибирають обґрунтовано об’єкт праці із запропонованих з допомогою вчителя;

пояснюють функціональну та естетичну цінність обраного для проектування і виготовлення виробу;

продукують ідеї для вибору особисто привабливого об’єкта праці;

розглядають моделі, подібні обраному виробу (моделі-аналоги);

здійснює розмічання ліній на папері і картоні;

описують усно модель спроектованого виробу;

пояснюють способи та види оздоблення власного виробу (стрічками, тасьмою, мереживом, лелітками, ґудзиками, намистинами тощо);

добирають матеріали для моделювання, конструювання та виготовлення виробу, зокрема і вторинні (природні, штучні і синтетичні);

розрізняють традиційні і сучасні технології виготовлення виробів (аплікація, ліплення,  писанкарство, квілінг тощо);

читають графічні зображення для поетапного виготовлення виробу з допомогою дорослих.

 

 

Змістова лінія «Середовище техніки і технологій»

 

Очікувані результати:

учні:

працюють з ручними інструментами та пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії;

виготовляють поетапно корисний й естетичний виріб за визначеною послідовністю самостійно або з допомогою дорослих;

розмічають деталі на матеріалі за допомогою шаблонів або трафаретів та вирізують їх;

розміщують деталі виробу на площині;

застосовують нерозємні зєднання (склеювання, причіплювання/ пластилін, глина/ та ін.);

оздоблюють деталі виробу із використанням традиційних та сучасних технологій;

раціонально використовують матеріали (папір, картон, пластилін, полімерна глина, солене тісто, нитки, дріт, пластик та ін.), зокрема і вторинні з допомогою дорослих.

 

Змістова лінія «Середовище соціалізації»

Очікувані результати:

учні:

пояснюють корисність та естетичність створеного виробу;

презентують результати власної або колективної проектно-технологічної діяльності, обговорює їх з іншими;

долучаються спільно з батьками до благочинної діяльності в групах зі створеними виробами, зокрема для українських воїнів;

умотивовують необхідність робити подарунки, допомагати іншим; розрізняють професії дорослих у сім’ї та родині в сфері матеріального і нематеріального виробництва;

виконують трудові дії в побуті: доглядає за одягом та взуттям (зав’язування шалика, пояса, шнурків), домашніми тваринами, рослинами, ремонтує незначні пошкодження книг, іграшок, готує та сервірує нескладні страви (чай, канапка) за наочним прикладом та допомогою дорослих або спільно із старшими учнями.

Категорія: Мої статті | Додав: Ychitel (26.09.2018)
Переглядів: 553 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz